W Polsce koordynuje go Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.
„LiBri: biblioteki i lokalne partnerstwa na rzecz integracji i włączenia osób z doświadczeniem migracji i uchodźstwa w Europie” to projekt realizowany we współpracy z partnerami z Francji, Włoch, Łotwy, Holandii i Rumunii, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszu Azylu, Migracji i Integracji 2021-2027.
Projekt „LiBri” jest próbą odpowiedzi na jedno z największych wyzwań, z jakim mierzą się obecnie społeczeństwa europejskie, w tym Polska: skuteczną integrację osób z doświadczeniem migracji lub uchodźstwa w lokalnym środowisku. Jego celem jest pomoc w opracowaniu i wdrożeniu lokalnych strategii, które – korzystając z doświadczeń i potencjału bibliotek publicznych – będą wzmacniać procesy integracji osób spoza Unii Europejskiej (tzw. obywateli państw trzecich).
Do udziału w projekcie FRSI zaprasza partnerstwa lokalne, w skład których wchodzą biblioteki publiczne, jednostki samorządu terytorialnego (gminy lub powiatu) oraz organizacje pozarządowe i/lub grupy nieformalne działające lokalnie z osobami z doświadczeniem migracji i uchodźstwa.
Fundacja oferuje wsparcie eksperckie, w tym m.in. szkolenia, analizy powstających dokumentów, konsultacje i indywidualną opiekę dla każdego partnerstwa na każdym etapie pracy nad lokalną strategią integracji.
Terminy i zgłoszenia
Zgłoszenia do projektu przyjmowane są do 24 stycznia 2025 r. za pośrednictwem formularza online.
Do 31 stycznia 2025 r. zostanie zorganizowane spotkanie online z osobami reprezentującymi wybrane partnerstwa.
Wyniki rekrutacji zostaną ogłoszone do 10 lutego 2025 r.
Więcej informacji:
- o projekcie „LiBri”: www.libri.org.pl
- o rekrutacji do projektu (z dokumentacją projektową)