[Aktualizacja] Szkolenie online odbędzie się 4 grudnia 2024 roku.
Podstawowe informacje o szkoleniu:
Termin: 26 listopada 4 grudnia 2024 r., godz. 10:00-12:00 (zmiana terminu)
Miejsce: online, platforma Clickmeeting
Koszt:
- 120 zł netto
- 108 zł netto (członkowie SBP)
Zapisy: formularz online
O szkoleniu:
Szkolenie prezentuje przydatne formuły oraz funkcje, które umożliwiają budowanie bardziej zaawansowanych tabel. Szkolenie jest kontynuacją szkolenia Excel dla bibliotekarzy – część 1: Podstawy, ale nie trzeba było w nim uczestniczyć, by wziąć udział w 2. części.
Szkolenie przybliża podstawy obsługi arkusza kalkulacyjnego Microsoft Excel. Jest przydatne w pracy bibliotekarzy, ponieważ ułatwia prowadzenie statystyk i sprawozdawczości, umożliwia tworzenie własnych dokumentów do gromadzenia i obliczania różnego rodzaju danych, pomaga w zarządzaniu projektami.
Zaprezentowane formuły oraz funkcje można wykorzystać np. do wyliczania punktów w konkursach, weryfikowania spełnianych kryteriów, wyciągania ze zbioru danych tych, które spełniają określone warunki.
Zajęcia prowadzone są warsztatowo, uczestnicy wykonują samodzielnie zadania prezentowane przez prowadzącą, mogą na bieżąco konsultować problemy. Ćwiczenia zawierają elementy instrukcji “krok po kroku”, tak by można je było wykonać również samodzielnie po zakończeniu szkolenia.
Program:
- Podstawowe operatory, suma, średnia
- Odwołanie bezwzględne
- Funkcja jeżeli – warunek
- Funkcja jeżeli zagnieżdżona – sprawdzanie kilku warunków
Prowadząca:
Magdalena Rusnok – redaktorka naczelna portalu sbp.pl i mediów społecznościowych Stowarzyszenia z doświadczeniem bibliotekarskim w bibliotekach publicznych; 10 lat pracowała w Dziale Instrukcyjno-Metodycznym Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej i Centrum Animacji Kultury w Poznaniu, realizowała projekty szkoleniowe dla bibliotekarzy (stacjonarne, online, kursy e-learningowe) m.in. z zakresu nowych technologii, obsługi programów biurowych, graficznych, wolnych licencji i otwartych zasobów, redagowania tekstów na potrzeby Internetu i mediów społecznościowych, a także kreatywnego pisania. Excel w praktyce stosowała przy wojewódzkim podziale dotacji Zakup nowości dla bibliotek oraz sprawozdawczości dla MKiDN oraz Biblioteki Narodowej. Nie znosi tabelek w Wordzie.
Więcej naszych szkoleń znajdziesz na stronie: szkoleniadlabibliotekarzy.sbp.pl