Zapraszamy do udziału i zgłaszania wystąpień zarówno tych z Państwa, którzy chcą się podzielić doświadczeniami w zakresie wyżej wymienionych zagadnień, jak i tych, którzy chcieliby włączyć się w dyskusję nad stanem obecnym i przyszłością bibliotek.
Oczekujemy:
- wystąpień opartych na rzetelnych badaniach, analizach lub doświadczeniach praktycznych;
- prezentacji innowacyjnych rozwiązań i dobrych praktyk;
- merytorycznego i przystępnego języka.
Zgłoszenia prelegentów przyjmujemy do 21 czerwca 2024 r. za pomocą formularza rejestracyjnego
Przesłanie na adres
- abstraktu wystąpienia – do 21 czerwca 2024 r.
- prezentacji wystąpienia w formacie PDF – do 25 listopada 2024 r.
Informacje dotyczące publikacji materiałów pokonferencyjnych
Ostateczny termin przesłania dokumentu w programie tekstowym na adres:
Abstrakt i słowa kluczowe – do tekstu należy dołączyć krótki abstrakt (do 5 zdań) oraz słowa kluczowe (od 4 do 5 wyrazów).
Tekst dostarczony do druku powinien mieć objętość do 20 stron formatu A4.
W całym tekście należy stosować jednolity zapis edytorski i bibliograficzny. Wszystkie pliki (tekst, materiał ilustracyjny) należy przesyłać jako pliki programu WORD w formacie .doc, .docx lub .rtf.
- czcionka Times New Roman 12 pkt;
- interlinia 1,5 pkt;
- marginesy 2,5 cm;
- materiały ilustracyjne, wstawione w treść artykułu, dodatkowo należy przesyłać również w formacie JPG lub TIF w rozdzielczości 300 dpi;
- załączniki powinny być ponumerowane według kolejności występowania w tekście oraz zawierać nazwę, np.: Tabela 1. …………., Rysunek 1. …………., Wykres 1. ……………;
- tytuły należy wyróżnić czcionką Times New Roman 16 pkt;
- w tekście nie należy używać automatycznych stylów;
- wyróżnienia merytorycznie uzasadnione, jednolite i konsekwentnie stosowane:
- pogrubienia (dla oznaczenia wyróżnianych symboli, pojęć itp.);
- kursywa (dla tytułów, definiowanych pojęć, nowych terminów, wtrąceń i słów w językach obcych);
- przypisy do tekstu (merytoryczne) powinny być wstawiane automatycznie, na dole strony, natomiast przypisy bibliograficzne powinny znajdować się w tekście głównym w systemie harwardzkim, w formacie: Nawias kwadratowy nazwisko autora rok, nr cytowanej strony; kolejne pozycje bibliograficzne nawias kwadratowy: Np. [Kowalska 2012a, s. 1; Majer 2005, s.45; Nowak 1998, s. 613];
- cytaty w obrębie tekstu należy ująć w cudzysłów, pisać tekstem prostym, a w przypisie podać informację o jego źródle;
- jeżeli w ramach cytatu ujętego w cudzysłów występują fragmenty mające własny cudzysłów (cytat w cytacie), należy ten ostatni zastąpić »«;
- cytaty dłuższe niż 3 linijki tekstu należy wydzielić z tekstu głównego i pisać od nowego akapitu, bez cudzysłowów, mniejszym niż tekst główny stopniem pisma (Times 10), tekstem prostym. Na końcu należy zamieścić numer przypisu.
Pisownia tytułów w tekście:
- Tytuły publikacji (książek, artykułów itp.) należy wyróżnić kursywą.
- Tytuły czasopism należy zapisać w cudzysłowie.
- Wyróżnienia w tekście można stosować za pomocą czcionki półgrubej (bold).
- Tytuły wystaw, konferencji, programów itp. powinny być zapisane w cudzysłowie.
- Materiały ilustracyjne (tabele, wykresy itp.) powinny być przygotowane w odcieniach szarości lub w kolorze (zgodnie z umową).
- Wszystkie tego typu materiały należy oznaczyć wskazaniem rodzaju materiału (np. Tabela, Rysunek, Fotografia, Wykres, Ilustracja), jego numeru w tekście oraz jego tytułu (np. Tabela 1. ………….).
- W odpowiednich miejscach tekstu należy umieścić odesłania do informacji prezentowanych w formie ilustracji, używając w tym celu skrótu określenia rodzaju ilustracji oraz jej numeru (np. zob. Tab. 1, zob. Wykr. 5 itp.).
- Opisy bibliograficzne wykorzystanych publikacji należy umieścić na końcu tekstu w układzie alfabetycznym pod nagłówkiem – Bibliografia.
- Opisy autorskich książek i artykułów umieszcza się pod nazwiskiem pierwszego autora.
- Opisy prac zbiorowych należy umieścić pod pierwszym wyrazem tytułu. W opisach dzieł wydanych za granicą obowiązuje pisownia stron, numerów, skrótów w języku tekstu (np. „W” w języku polskim = „In” w języku angielskim, „s.” w języku polskim = „p.” w języku angielskim).
- Opisy prac tego samego autora powinny być uporządkowane według chronologii, a w każdym z nich należy powtórzyć nazwisko i imię (imiona) autora.
- Prace tego samego autora opublikowane w tym samym roku należy oznaczać wg zasady: Kowalska, Maria (1976a) …., Kowalska, Maria (1976b) …, itd.